علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری
نوشته شده توسط : محسن تقی زاده

در این مقاله علت سرد و گرم آب پکیج دیواری را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در دسترس بودن آبگرم از اولویت های سازه های ساختمانی به شمار می آید. از زمان های دور روش های متفاوتی برای گرم کردن آب در اختیار بوده و با پیشرفت تکنولوژی و مدرنیته شدن دنیای امروزی سیستم ها و تجهیزات متفاوتی توسط بشر ابداع و اختراع شده که رفاه و آسایش افراد را فراهم می کنند.

پکیج به دلیل برخورداری از مزیت های متعددی جایگزین موتورخانه های قدیمی شده و در حال حاضر در اکثر سازه های ساختمانی به منظور تامین آبگرم مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها به نوعی طراحی شده که همزمان قابلیت تامین آبگرم مصرفی و آبگرم سیستم های گرمایشی ساختمان را به عهده دارند. در ادامه علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

موارد متعددی در سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری نقش دارد. پکیج دیواری در ظرفیت های کمتر نسبت به پکیج زمینی تولید می شوند و به همین دلیل در متراژ های پایین تر به منظور تامین آبگرم مصرفی و آبگرم بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. پکیج ها در دو نوع تک مبدل و دو مبدل با ظرفیت حرارت دهی متنوع توسط کمپانی های مختلفی طراحی و ساخته می شوند.

اما صرفنظر از برند آن ممکن برای شما هم گرم و سرد شدن آب پکیج و نوسان دمایی آب را تجربه کرده باشید، که هنگام استحمام و انجام امور روزانه امری ناخوشایند و آزار دهنده به شمار می آید.

در ادامه علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
فشار آب: اولین مورد و علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری افت فشار آب می باشد. در صورتیکه آب ورودی به دستگاه کم و زیاد شود و شعله به طور مکرر کم و زیاد می شود بنابراین در میزان حرارت و در نهایت دمای آب تاثیر گذار خواهد بود. همچنین ممکن است در اثر خراب بودن پمپ پکیج، ورودی آب با مشکل مواجه شود و همین امر موجب نوسان آب ورودی به دستگاه و در نهایت سرد و گرم شدن آب را به همراه دارد.

سنسور آب گرم: در پکیج از قطعات اصلی و مهم در این سیستم ها به شمار می آید. سنسورها وظیفه ی گرم کردن آب ورودی به دستگاه را به عهده دارند. زمانیکه به هر دلیلی سنسور دچار خرابی و یا ایراد شود آب خروجی با نوسان دما مواجه می شود بنابراین از علت سرد و گرم شدن آب پکیج می توان خرابی سنسور آبگرم نام برد.

جرم گرفتن مبدل: مبدل در پکیج ها موجب پیش گرم کردن آب ورودی به دستگاه را به عهده دارد. بنابراین آب ورودی به دستگاه به طور مستقیم با مبدل ها در تماس بوده و بعد از مدتی دچار رسوب گرفتگی می شوند. با جمع شدن رسوب و جرم روی مبدل، آب به خوبی گرم نشده و در نهایت آب خروجی با نوسان دمایی مواجه می گردد، و علت سرد و گرم شدن آب پکیج به شمار می آید.

برای حل این مشکل لازم است که به طور دوره ای به طور دقیق توسط اسید رسوب زدایی شده و تمیز شوند. همانطور که اشاره شد پکیج ها در مدل های دو مبدله و تک مبدله طراحی و موجود می باشند. پکیج بیتا با بهره مندی از مبدل حرارتی با سطح کیفیت بالا از ضریب حرارتی بسیار بالایی برخوردار هستند.

سنسور آب گرم مصرفی: سنسور آب گرم مصرفی وظیفه ی اندازه گیری دمای آب را به عهده دارد. از دیگر عوامل و علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری می تواند خراب شدن این قطعه باشد. در صورتیکه سنسور خراب شده و دمای آب را به صورت اشتباه به برد اعلام کند آب نوسان دما داشته و سرد و گرم می شود. این قطعه به نوعی طراحی شده که کمترین استهلاک را داشته باشد اما با این حال در صورت بروز سرد و گرم شدن آب مصرفی باید این مورد را نیز در نظر داشت.

خرابی فلومتر: از دیگر موارد و علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری می توان به خرابی فلومتر اشاره داشت. این قطعه وظیفه ی شناسایی و اندازه گیری دبی آب را به عهده دارد. با خراب شدن فلومتر دبی آب به درستی اندازه گیری نشده و همین امر سبب سرد و گرم شدن آب پکیج را به همراه دارد.

شعله بلند: علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری میتواند شعله بلند باشد. در صورتیکه شعله بیش از حد نرمال باز باشد آب در مدت زمان کوتاهی گرم شده و زمانیکه دما به حد مورد نظر برسد پکیج خاموش می شود، بنابراین با خاموش شدن پکیج آب خروجی نیز سرد می شود و همین امر سرد و گرم شدن شعله را به همراه دارد. این مشکل می تواند مربوط به مقدار جریان گاز باشد که با تنظیم وروی گاز می توان مشکل را رفع نمود.

فشار کم آب: از دیگر موارد و علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری کم بودن فشار آب است. هنگامیکه فشار آب کم باشد، آب ورودی به دستگاه گرم شده و به درجه حرارت مورد نظر می رسد. زمانیکه دما به حد مطلوب رسید شعله خاموش شده و در این صورت آب سرد می شود و همین چرخه مدام ادامه دارد. به منظور تنظیم فشار آب لازم است که پمپ تنظیم شود.

خرابی فلو سوئیچ: با خراب شدن فلوسوئیچ زمانیکه آب گرم را به تنهایی باز کنید آب با دمای گرم در اختیار خواهید داشت، اما زمانیکه آب سرد را برای ترکیب با آن باز می کنید خواهید دید که آب به طور کلی سرد است. خرابی فلوسوئیچ می تواند علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری باشد. تولید کننده های مطرح در این زمینه از بهترین قطعات و متریال در ساخت پکیج بهره می برند که دیرتر دچار خرابی شده و از سطح کیفیت و دوام بالایی برخوردار است. از این برندها میتوان به پکیج بوتان اشاره داشت.

خرابی پرشرسوئیچ: پرشرسوئیچ کنترل آب در مدار پکیج را به عهده دارد، با خراب شدن و یا قطع و وصل شدن پرشر سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری را به همراه دارد. البته در این خصوص باید در نظر داشت که این قطعه کمترین میزان استهلاک و خرابی دارد بنابراین با بررسی علت سرد و گرم شدن آب پکیج اگر همه ی موارد را چک کردید و مشکلی وجود نداشت ممکن است خرابی پرشرسوئیچ باشد.

خرابی سنسور شوفاژ: از علت سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری می تواند خرابی سنسور شوفاژ باشد. با خراب شدن سنسور شوفاژ میزان آب ورودی و خروجی با اخلال روبه رو شده و به همین دلیل در سرد و گرم شدن آب پکیج و ایجاد نوسان دمایی تاثیر گذار خواهد بود.

شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه دماپویا نسبت به مشاهده و خرید سایر سیستم های گرمایشی اقدام نمایید.

منبع این مطلب سایت اقتصاد نیوز





:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: